tirsdag 10. november 2015

Broderikurs med symaskin

For litt over ei uke siden, fikk jeg endelig vært med på en innføring i brodering med symaskin. Jeg har i flere år tenkt at jeg måtte prøve å få lært meg dette, og når Ildri Tørset fra Quiltebua tilbød seg å komme for å undervise oss, kunne vi ikke si nei til det. Vi var bare to "elever", og vi fikk en fin innføring i maskinbroderi, nedlasting og lagring av mønster og bruk av stabilisering. Det ble faktisk en spennende, men hektisk søndag. 


Man kan bli fasinert av mindre! Maskina gjør alt, vi trykker bare på startknappen når stoff og stabilisering er på plass i ramma. Redwork ble pent, og vi produserte noen bilder til kommende juleprosjekt. 

Mugrugs ble laget i sin helhet i maskina. Artig prosjekt. Vi hadde noe begrenset med broderitråd, men vi prøvde ut forskjellige teknikker så langt som tråd og stoff rakk. Sticheriene så faktisk nesten håndsydde ut.


Jeg har sydd noen "julete" snømenn som jeg håper å få brukt i forskjellige prosjekt framover. 
Lunsj måtte vi også ha, men d var nesten sånn at vi ikke hadde tid til å spise.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar