onsdag 11. mars 2015

Edelsten - AnnAKa og Trine Bakke's nye BOM

Jeg klarte ikke å la være å melde meg på AnnAKa og Trine Bakke sin nye BOM som startet i februar. Det kommer et nytt mønster annen hver måned, og til slutt skal det bli et sengeteppe. Kanskje på slutten av året??
De to første blokkene er håndsøm, og ettersom jeg for det meste har kost meg med strikkepinnene etter jul, var det ekstra artig med håndsøm nå. 




Begge blokkene er en Dresden Plate. En med rund form og en med spiss form. I mønsteret forteller Trine litt om blokkene og deres opprinnelse. Plate betyr tallerken, og ettersom Dresden er en by i Tyskland, leder motivene straks tankene inn på Meisen-porselen.

Nå er mine to første blokker ferdige, og mens jeg venter på neste mønster har jeg flere håndsømprosjekt på gang. I dag har jeg startet med Sue Daley sitt teppe Raspberry Parlour. På Quiltefestivalen i høst startet jeg på Wagon Wheels - også et Sue Daley design. 
Jeg har bestemt meg for å satse på å få sydd et par blokker hver måned av disse prosjektene. På denne måten vil det nok ta en god stund før de blir ferdige, men en viss progresjon vil det medføre, og det er bedre enn at prosjektene ligger nedpakket.
Kommer tilbake med en liten presentasjon av prosjektene i neste blogginnlegg.

Two blocks Dresden Plate. This blocks are the first pattern in Trine Bakke og AnnAKa' s new BOM Edelsten. Fun to sew.



1 kommentar: