fredag 23. mai 2014

Work in progress

Det er for tida flere prosjekt på gang her i huset, men det har gått litt seint framover de siste par ukene. 


Litt håndsøm innimellom er en fin avveksling! Jeg har ikke sydd så mye engelsk papirsøm, men det er faktisk ganske morsomt. Jeg er igang med AnnAKa sitt mønster "Lilla Bordsmykke", og håper å komme i mål med applikeringen i løpet av helga, og klargjøre prosjektet for stiching. 

I am not used to do English paper peacing, but it is really fun. This is going to be a new tablerunner, and I am looking forward to start stiching it. 


Det er sommerfugler over alt på syrommet - og en prinsessekrone. Etter hvert skal de applikeres på et teppe til ei lita sommerprinsesse. Litt uvanlige farger å jobbe med, men artig likevel. 

A lot of butterflies all over the sewingroom. They are going to be appliqued at a quilt for a summer princess. Some strange colours, but still fun. 


Slik skal teppet bli når alle deler er applikert på. 


6 kommentarer:

  1. Artig prosjekt. Det var uvanlige farger til deg å være, men det er vel til barnebarm sikkert?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er nok det ja! Måtte lage et lite, håndterbart sengeteppe til minstetuppa, ser du! Den største bruker sitt teppe over senga det meste av tida, så jeg håper at dette også skal bli brukt mye.

      Slett
  2. Velkommen som følger av min blogg:) Har kikka litt her hos deg, og prinsesseteppet ditt kommer til å bli kjempelekkert! Jeg legger meg som følger og så legger jeg deg i bloggrullen min :) besøker deg gjerne igjen:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så trivelig at du vil følge bloggen min! Jeg skriver mest om sying og strikking, men innimellom blogger jeg også litt fra reiser eller andre opplevelser. Håper at du vil finne noe av interesse.

      Slett
  3. Velkommen som følger på bloggen min, Bodil! Du verden så mye flott du lager, har kost meg med å se på innleggene dine! Gleder meg til kurs med AnnAKa på quiltefestivalen :)

    SvarSlett
  4. Velkommen til meg, du også! Artig at du liker bloggen! Jeg syren del, men ikke veldig mye. Som du ser, skriver jeg mest om sying og strikking, og noen ganger blir det litt om opplevelser på reiser mm. Jeg skal også til Gardermoen i september, og det ser jeg fram til. Gled deg til kurs med AnnAKa! Hun er kjempeflink!

    SvarSlett